AMMA Awards

AMMA 2025 eert #ArtsenSlaanAlarm met Smart Impact Award

Tijdens de 26e editie van de AMMA Awards in Koninklijk Theater Tuschinski heeft The Committed Agency samen met WE Agency en het artsencollectief #ArtsenSlaanAlarm een prestigieuze award in de wacht gesleept. De campagne #ArtsenSlaanAlarm werd bekroond met de Smart Impact Award – een categorie die slimme, innovatieve campagnes eert die maatschappelijke thema’s op doeltreffende wijze op de kaart zetten.
Email
WhatsApp
LinkedIn
AMMA Awards

Media als wapen tegen vapen

De Smart Impact Award 2025 was een sterke samenwerking tussen WE Agency, het Trimbos-instituut en The Committed Agency. De jury prees de doordachte aanpak en de meetbare impact binnen de zorgsector. Met #ArtsenSlaanAlarm werd mentale gezondheid onder artsen en de risico’s van vapen onder jongeren krachtig op de agenda gezet.

The Committed Agency gaf de bedachte strategie van WE Agency vleugels met een slimme mix van paid, earned en gesponsorde media. Zo ontstond op 16 april 2024 een krachtige impactdag, gericht op ouders in kwetsbare groepen.

Artsen slaagden erin, met behulp van het Committed-team, om in één gecoördineerde dag het publieke debat over vapen wakker te schudden. Met een netto mediabudget van nog geen 45.000 euro werd het een grootschalige actiedag die leidde tot meer dan 83 miljoen impressies, een geschatte PR-waarde van 2 miljoen euro én aandacht in de Tweede Kamer.

Hiermee werd de maatschappelijke urgentie van vapen onder jongeren vertaald naar een mediabenadering buiten de traditionele inzet. Lees hier de volledige case.

AMMA 2025

"Denk goed na… wie help jij?"

Tijdens de uitreiking sprak initiatiefnemer Alice Kroeze namens het artsencollectief de zaal vol media- en marketingprofessionals toe: “Denk goed na… wie help jij? De tabaksindustrie die rijk wordt van verslaafde jongeren? Of de artsen die kinderen proberen te beschermen tegen verslaving en ziekte?”

Het is een vraag die raakt aan de kern van deze campagne en aan waar The Committed Agency voor staat. Creativiteit met een missie. Strategie met verantwoordelijkheid. En media als hefboom voor maatschappelijke verandering.

Over de AMMA Awards

De Annual Masters in Media Awards (AMMA) bekronen jaarlijks de meest innovatieve en effectieve media- en marketingprestaties in Nederland. De editie van 2025 stond in het teken van ‘Diamonds are Forever’. Grote winnaars waren onder andere GroupM, KPN, OMD en dentsu Benelux.

The Committed Agency schaart zich nu met trots in dat rijtje. Niet alleen als winnaar, maar als bewijs dat echte impact ontstaat waar slimme strategie en maatschappelijke betrokkenheid samenkomen.

Email
WhatsApp
LinkedIn